Doradca Podatnika 14/2003 z 05.04.2003 [dodatek: Podatek dochodowy od osób fizycznych, str. 16]
Data publikacji: 30.06.2018
Księgowanie zakupu towarów od małego podatnika
20 marca 2003 r. kupiłem i odebrałem towar handlowy od firmy będącej małym podatnikiem. Transakcję udokumentowano fakturą VAT - MP z terminem płatności 90 dni od wystawienia faktury. Kiedy mogę zaksięgować poniesiony koszt w księdze przychodów i rozchodów - w miesiącu wystawienia faktury czy w miesiącu zapłaty za towar?
Podstawowa zasada kwalifikowania wydatków jako kosztów uzyskania przychodów przedsiębiorstwa została określona w art. 22 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), zgodnie z którym kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów.
