Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Zakres zwolnienia dotyczącego świadczeń promocyjno-reklamowych

Od 1 stycznia 2003 r. zaczęło obowiązywać nowe zwolnienie przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, określone w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.).
Zwolnienie to dotyczy działalności reklamowej, w związku z czym kojarzone być powinno z działalnością gospodarczą, choć podatnikami korzystającymi z niego są osoby uzyskujące konkretne świadczenia od przedsiębiorców, niezależnie od tego, czy same prowadzą działalność gospodarczą.
ZAKRES PRZEDMIOTOWY ZWOLNIENIA
Z podatku dochodowego - w myśl powyższego przepisu - zwolnione zostały nieodpłatne świadczenia, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Na pierwszy rzut oka stwierdzenie to wydaje się klarowne. Problemy interpretacyjne powstają jednak przy szczegółowej analizie porównawczej obu powyższych norm.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00