Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Skutki w VAT reklamy publicznej i niepublicznej

Czy przekazanie towarów na reklamę publiczną i niepubliczną ma znaczenie w podatku od towarów i usług? Czy w obu przypadkach należy postępować identycznie z formą i zakresem opodatkowania VAT? Jak należy traktować zakup usług obcych, związanych z reklamą?
W podatku od towarów i usług skutki podatkowe wydatków na reklamę firmy czy sprzedawanych przez nią wyrobów lub usług nie są uzależnione od rodzaju stosowanej reklamy, tj. reklamy publicznej czy niepublicznej. Obowiązkowi opodatkowania VAT, zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, podlega przekazanie lub zużycie towarów (zarówno własnej produkcji, jak i towarów uprzednio nabytych) na potrzeby reklamy oraz świadczenie usług własnych na jej potrzeby.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00