Doradca Podatnika 36/2003 z 06.09.2003 [dodatek: Vat, str. 5]
Data publikacji: 28.06.2018
Zwrot towaru sprzedawcy
W jaki sposób należy udokumentować zwrot towaru przez nabywcę lub wymianę zwróconego towaru na nowy? Czy dla sposobu dokumentowania tego zwrotu ma znaczenie to, że dokonywany jest on w ramach gwarancji, czy też nie?
Podstawowym obowiązkiem podatnika VAT jest prawidłowe ustalenie kwoty obrotu. Zasady jego korygowania wymagają odpowiedniego udokumentowania według art. 15 ust. 2 ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym. Zgodnie z tym przepisem obrót zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, upustów, uznanych reklamacji i skont) oraz o wartość zwróconych towarów i zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach, a także kwot wynikających z dokonanych korekt faktur.
