Personel i Zarządzanie 5/2004 z 01.05.2004 [dodatek: Personel i Zarządzanie, str. 30]
Data publikacji: 30.06.2018
Oprogramowanie HRM - praktyczna pomoc dla działów personalnych
Redakcyjny przegląd popularnych systemów wspomagających zarządzanie kadrami dostępnych i użytkowanych w Polsce został opracowany na podstawie danych uzyskanych od producentów oraz wypowiedzi losowo wybranych użytkowników programów: mySAP HR (producent - SAP); SYMFONIA Kadry i Płace (producent - Matrix.pl SA); KOMA e-HR (producent - KOMA SA); Oracle HRMS (producent - Oracle); Baan HR (DST); System IPS (P-Soft Polska); SIMPLE-PERSONEL V (SIMPLE SA); Expert (SHL); Mutli-Rater Feedback System (SHL); EXTENDED DISC® PROFESSIONAL SYSTEM (Extended Disc); Alt-ProSelect i WIS (Alta Sp. z o.o.); Thomas Key Version 2.1.7.2 (SLG Thomas International Poland Sp. z o.o.); HRB (Hogart); PasCOM SZKOLENIA C/S; SPIN - ARS/400 HR (Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne Spin).
Materiał do przeglądu oprogramowania zebrali: Halina Guryn, Paweł Berłowski i Sławomir Wach.
mySAP HR Human Resources
System opracowany przez firmę SAP jest od pięciu lat dostępny na polskim rynku. Wykorzystuje go 90 klientów w Polsce (zatrudniających 200 000 pracowników) i 8500 na świecie. Program, zgodny z polskimi przepisami i co miesiąc aktualizowany, wspomaga:
- zarządzanie pracownikami ułatwiając: • rekrutację i zarządzanie talentami • zarządzanie szkoleniami i e-learning • zarządzanie rozwojem pracowników • zarządzanie wynagrodzeniami • zarządzanie zespołami projektowymi;
- zarządzanie relacjami z pracownikami wykorzystując: • portal menedżera • portal samoobsługowy • centrum obsługi pracowników;
- planowanie i analizowanie w tym m.in.: • planowanie strategiczne • wykonywanie analiz i statystyk • planowanie i symulację kosztów osobowych • planowanie zatrudnienia;
- prowadzenie spraw pracowniczych, w skład których wchodzą: • procedury i regulacje wewnętrzne • zarządzanie podróżami służbowymi • zarządzanie współpracownikami • bezpieczeństwo pracy • prowizje i wynagrodzenia motywacyjne • zarządzanie wiedzą • narzędzia współpracy;
- realizowanie funkcji operacyjnych w firmie, do których należą: • administrowanie kadrami • zarządzanie strukturą organizacyjną • świadczenia socjalne • czas pracy • rachuba płac • raportowanie.
