Personel i Zarządzanie 12/2004 z 01.12.2004, str. 18
Data publikacji: 27.06.2018
Procedury przeciw chaosowi
Dezinformacja, konflikty w przedsiębiorstwie i niska efektywność - to rezultat braku strategii, wyznaczonych celów i ustalonego postępowania pracowników. Taką sytuację mogą zmienić na korzyść tylko właściwe procedury wewnętrzne. To dzięki nim - pod warunkiem, że do głosu nie dojdzie biurokracja - wszystko odbywa się w odpowiednim miejscu i czasie. Polityka personalna ma sens, a kultura organizacyjna sprzyja tworzeniu dobrego wizerunku firmy.
Iwona Stępień
Autorka jest konsultantem ds. wynagrodzeń w firmie AG „Test” Human Resources.
Kontakt: iwona.stepien@testhr.pl
Wyniki badania polityki personalnej i dodatków pozapłacowych przeprowadzonego przez firmę AG „Test” Human Resources wskazują, iż zwykle procedury personalne dotyczą szkoleń pracowników oraz rekrutacji i selekcji kandydatów do pracy. Spośród 96 uczestników Raportu Płacowego aż 76 firm deklaruje posiadanie procedur związanych właśnie ze szkoleniami, natomiast o 10 mniej - z zatrudnianiem nowych osób.* Nie dziwi fakt, że te procedury obowiązują - częściej niż w polskich przedsiębiorstwach - w firmach z kapitałem zagranicznym. Jak wynika bowiem ze wcześniejszych analiz AG „Test” Human Resources”, to one przodują na naszym rynku w wykorzystaniu różnorodnych narzędzi polityki personalnej. Różnice w skali zastosowania procedur wewnętrznych przedstawia wykres 1.
