Personel i Zarządzanie 1/2006 z 01.01.2006, str. 32
Data publikacji: 01.07.2018
CRM - technologia i czynnik ludzki
Świadome kreowanie relacji z klientem oraz zarządzanie nimi ma ogromną wartość, która może być wyrażona w pieniądzu. Zadowolony klient to lojalny klient. A lojalny klient, to gwarancja dobrej sytuacji finansowej, zrównoważonego rozwoju biznesowego - itd. itp. Trudno nie zgodzić się z tymi hasłami, tak często padającymi na prezentacjach handlowych systemów zarządzania relacjami z klientami (CRM). Warto jednak zauważyć, że przynajmniej od 30 lat każda nowa koncepcja w zarządzaniu zasadniczo służy tym celom. Co więc rzeczywiście nowego można znaleźć w CRM?
Marcin Guzik
Autor jest konsultantem i trenerem: jest współzałożycielem Grupy Zarządzania Wiedzą działającej przy Szkole Głównej Handlowej.
