Inteligencja emocjonalna w diagnostyce potencjału organizacji
Organizacja inteligentna emocjonalnie
Koncepcja inteligencji emocjonalnej wzbudza zainteresowanie organizacji biznesowych, ponieważ, czego dowodzą liczne przykłady, wpływa na kształtowanie pożądanych zachowań pracowników, przyczyniając się do ich sukcesu, wybitnych wyników zespołów oraz całych organizacji.
Katarzyna Wasilewska
Autorka jest konsultantem Hay Group w zespole Leadership &Talent, specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu procesów selekcji, oceny i rozwoju talentów w organizacji.
Kontakt:
katarzyna wasilewska @haygroup.com
Marta Wójcik
Autorka jest konsultantem Hay Group w zespole Diagnostyki Organizacyjnej, specjalizuje się w opracowywaniu kompleksowych rozwiązań służących badaniu potencjału oraz rozwojowi pracowników i organizacji.
Kontakt:
marta wojcik@haygroup.com
Prawdopodobnie każdy zna przykład osoby, która mimo bardzo dobrych wyników w trakcie studiów i dużej wiedzy merytorycznej nie osiągnęła równie dobrych wyników w pracy zawodowej. Z drugiej strony znane są przykłady osób, którym przeciętne wyniki podczas lat edukacji nie przeszkodziły w spektakularnej karierze zawodowej. Dobrym przykładem takiej kariery jest założyciel i były prezes firmy „Apple” Steve Jobs, który bez ukończonych studiów wyższych stał się niekwestionowanym rekinem biznesu.
Nie tylko pojedyncze przykłady, ale również systematyczne badania wskazują, że zdobyta wiedza i poziom IQ nie gwarantują osiągnięcia sukcesu zawodowego.
