czyli o firmowych stronach www poświęconych karierze
Złapani w sieci
Zgodnie z najnowszym raportem firmy KPMG „Migracja pracowników - szansa czy zagrożenie” tylko 6 proc. firm uważa, że nie dotyczy ich problem niedoboru pracowników. W tej sytuacji działy rekrutacji sięgają po nowe narzędzia pozyskiwania kandydatów i ulepszają tradycyjnie stosowane kanały rekrutacji. Jednocześnie nadal nie wszyscy potrafią w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w stronach internetowych poświęconych karierze i uczynić z nich prawdziwe centrum rekrutacyjne.
Anna Mikulska
Autorka jest partnerem i konsultantem Employer Branding w firmie MJCC Employer Branding Consultants.
Kontakt:
anna.mikulska@mjcc.pl
Dla kandydatów surfowanie w sieci w poszukiwaniu pracy oznacza możliwość szybkiego znalezienia poszukiwanych ofert, przeglądania wielu ogłoszeń w jednym miejscu, a przez to - oszczędność czasu. Dlatego w większości badań Internet jako źródło informacji o rekrutujących firmach zrównał się z prasą (lub ją wyprzedził), a w badaniach preferencji studentów i absolwentów wszystkie inne źródła pozostawia daleko w tyle.
