Rekrutacja kadr w Inter Partner Assistance Polska SA - studium przypadku
Zasilanie sił wsparcia
Pozyskanie dobrego specjalisty assistance jest zadaniem wyjątkowo trudnym. Jak odnaleźć osobę, która pragnie pomagać innym, jest operatywna, zna wiele języków i do tego chce pracować w nienormowanym czasie pracy?
Marzena Chacińska
Autorka jest dyrektorem Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska SA.
Kontakt:
marzena.chacinska@ipa.com.pl
Trafna ocena predyspozycji do pracy na tym stanowisku wymaga od rekrutującego przede wszystkim dokładnej znajomości specyfiki tego zawodu. Odnalezienie właściwych kandydatów i ich wyszkolenie jest zadaniem trudnym, czasochłonnym i bardzo kosztownym, gdyż w przypadku tego sektora, współpraca z zewnętrznymi firmami rekrutacyjnymi nie przynosi zamierzonych efektów. Wynika to między innymi z faktu, że do wykonywania tego zawodu potrzeba osób o specyficznych cechach charakteru. Takich, które lubią pomagać, są wyjątkowo operatywne, potrafią znaleźć rozwiązanie w sytuacjach pozornie nie do rozwikłania i przede wszystkim dobrze pracują w zespole. W assistance ciężko będzie odnaleźć się typowemu liderowi, który działa na swoje konto i chce rozwijać wyłącznie swoją karierę. Podstawą jest tu praca zespołowa. W obsługę poszczególnych spraw zaangażowanych jest po kilku specjalistów, przekazujących sobie obowiązki. Na podstawie CV trudno zweryfikować te umiejętności, gdyż obecnie niemal każdy kandydat pisze o swoich dużych kompetencjach interpersonalnych i komunikatywności, nawet jeżeli nie jest to do końca prawdą. Nie ma kursów, po których można zdobyć certyfikat świadczący o zdolności do pracy jako specjalista assistance. W związku z tym jedynym sposobem sprawdzenia predyspozycji do wykonywania tego specyficznego zawodu jest bezpośrednia rozmowa, prowadzona przez osobę o dużym doświadczeniu w branży assistance.
