Jak przeprowadzać proces rekrutacji w firmie?
Jestem koordynatorem zasobów ludzkich w prężnie rozwijającym się polskim przedsiębiorstwie. W ostatnim roku odnotowaliśmy większą niż zwykle liczbę odejść pracowników. Mamy kilkanaście wakatów, lecz zauważyłam problemy ze zdobywaniem dobrych specjalistów. Widzę, że zespół się stara, ale efekty są słabe. Owszem, mieliśmy trochę ciekawych osób, jednak oczekiwania obu stron nie pokrywały się. Wstyd się przyznać, ale zdarzało się również zatrudnienie specjalistów, których umiejętności okazywały się w praktyce absolutnie niewystarczające. Jak można poprawić jakość naszego procesu rekrutacji?
PROBLEM
ODPOWIEDŹ
Osoby zarządzające firmami lub podejmujące kluczowe decyzje zaczynają bardziej rozumieć, jak istotny jest proces poszukiwań, selekcji i zatrudniania pracowników. Odpowiednia rekrutacja i wprowadzenie człowieka do organizacji zwiększa prawdopodobieństwo, że zasili on jej szeregi na długi czas. Zdarza się jednak, że przy pełnym zaangażowaniu i dobrym podejściu firm oraz działających na ich rzecz doświadczonych rekrutujących efekty są mizerne. Warto rozpatrzyć kilka elementów w obszarze recruitingu, które pozwolą zminimalizować ryzyko nietrafnych poszukiwań czy decyzji.
