czyli strategia employer branding w eurobanku - studium przypadku
Różne oblicza
W eurobanku zdecydowano się w 2008 roku na zbudowanie nowej strategii wizerunkowej, której celem było pokazanie firmy od środka, jej pracowników, miejsc pracy oraz przekonanie kandydatów, że standy w centrach handlowych nie są jedynym rodzajem placówek, w jakich jest proponowana praca w charakterze doradcy klienta. Do kampanii zaangażowano samych pracowników.
Barbara Kuźma
Autorka jest zastępcą dyrektora Departamentu Zarządzania Personelem w eurobanku.
Kontakt:
barbara.kuzma@eurobank.pl
Katarzyna Sobótka
Autorka jest specjalistą ds. personalnych i koordynatorem działań z zakresu employer brandingu w eurobanku.
Kontakt:
katarzyna.sobotka@eurobank.pl
Eurobank rozpoczął swoją działalność we wrześniu 2003 roku. Otwarcie pierwszych 50 oddziałów poprzedzone było bardzo intensywnym procesem rekrutacji. Dział HR dopiero konstytuującej się organizacji miał trudne zadanie pozyskania i przeszkolenia w czasie pięciu miesięcy prawie 500 pracowników sprzedaży. Dodatkowo sytuację komplikował innowatorski i niespotykany wcześniej na polskim rynku model biznesowy banku, którego ze względów strategicznych nie można było wcześniej pokazać. Zespół odpowiedzialny za rekrutację musiał przekonać kilkaset młodych osób do podjęcia pracy w banku, którego jeszcze nie ma, który nie ma jeszcze swojej nazwy i którego oddziały mają wyglądać inaczej niż wszystko, co kojarzyło się z bankowością... A wszystko to w ciągu kilku miesięcy.
