Jak wykorzystać media społecznościowe w rekrutacji?
Jestem menedżerem HR z kilkuletnim doświadczeniem. Ostatnio wiele słyszy się na temat wykorzystywania mediów społecznościowych w procesie rekrutacji. Bardzo interesują mnie nowe możliwości dotarcia do kandydatów, szczególnie z obszaru sprzedaży i IT. Czy serwisy społecznościowe rzeczywiście są efektywnym kanałem rekrutacji? Czy mogą być stosowane zamiennie z portalami pracy, czy może powinny być traktowane tylko jako ich uzupełnienie? W jaki sposób najlepiej wykorzystać social media do poszukiwania pracowników?
PROBLEM
ROZWIĄZANIE
Obecnie rzeczywiście bardzo dużo mówi się o rekrutacji w mediach społecznościowych. Dlaczego? Po pierwsze, jest to nowy kanał komunikacji, który pozwala dotrzeć do kandydatów pasywnych, których nie znajdziemy na portalach pracy, ale którzy są otwarci na możliwości zmiany pracy. Po drugie, umożliwia precyzyjne dotarcie wyłącznie do wybranych przez rekrutera kandydatów. Czas rekrutacji na dane stanowisko skraca się. W biznesowym serwisie społecznościowym typu GoldenLine, LinkedIn czy Profeo pracodawca otrzymuje precyzyjne narzędzia do wyszukiwania kandydatów, spełniających wymagania zawarte w ofercie pracy i kontaktuje się wyłącznie z osobami, które są najlepiej dopasowane do stanowiska. Rekruter nie traci czasu na preselekcję i przeglądanie setek CV, który poświęca rekrutując na tradycyjnych jobboardach.
