Technologia "w chmurze"
Trzy pytania do Marcina Stawowiaka, dyrektora ds. sprzedaży i współpracy partnerskiej na Europę Środkową rozwiązań SuccessFactors, SAP EMEA

Na co firma powinna zwrócić uwagę przy wyborze procesów HRM, które będą obsługiwane za pomocą technologii "w chmurze"?
Od strony biznesowej należy określić, do jakiej zmiany w organizacji dążymy i dlaczego ta zmiana jest istotna. Rozwiązania "w chmurze" dotyczą funkcji zarządzania talentami, rozwojem, następstwami i komunikacją wśród pracowników, dlatego strategiczne cele wdrożenia powinny być ściśle związane z długofalowymi kryteriami sukcesu całej organizacji. Warto wiedzieć, jak nasi ludzie powinni się zmieniać, aby osiągać te strategiczne cele, jakich ludzi nam brakuje, których chcemy zatrzymać, co pracownicy powinni robić w przyszłości z rzeczy, których nie robili do tej pory. Zadaniem systemu nie jest odwzorowanie istniejących procesów, lecz przygotowanie gruntu pod pożądane zmiany. Musimy określić, co pomoże pracownikom i menedżerom pracować wydajniej i łatwiej osiągać wyniki. Wtedy można określić nowe, prostsze procesy, w które wszyscy będą zaangażowani. Unikniemy wówczas częstego problemu, gdy wdraża się jakąś technologię, nie wiedząc dokładnie, co dzięki niej chcemy osiągnąć. Trzeba się nastawić, że wdrożenie "w chmurze" będzie zupełnie inne i znacznie szybsze niż w przypadku tradycyjnych systemów. Pełną funkcjonalność można osiągnąć już po trzech miesiącach, a poszczególne funkcje uruchomić nawet znacznie wcześniej.
