Firma bez szefa w KB Folie Polska
Firmy z sektora MSP generują prawie 3/4 polskiego PKB. Jednak wysoka konkurencyjność i otoczenie pełne zmian wymuszają na nich poszukiwanie nowych rozwiązań biznesowych, wyróżniających się kompetencji oraz generowanie unikalnych pomysłów. Czasami zmiany te sięgają w zakres struktury firmy i sposobu jej zarządzania. W firmie KB Folie Polska Sp. z o.o. został zrealizowany eksperyment i niestandardowe zastosowanie metod podejścia jakościowego, by spełnić nietypowe oczekiwania właściciela.
Firma KB Folie Polska Sp. z o.o. powstała w 1996 roku i na początku działalności zajmowała się sprzedażą opakowań miękkich na bazie aluminium. Podczas intensywnego rozwoju w ciągu 14 lat zmieniła profil, przekształcając się w firmę produkcyjną. Wraz z pozyskaniem do firmy menedżerów z różnych branż, rozszerzyła swoją produkcję (zaczęła od branży mleczarskiej) do siedmiu grup produkowanych opakowań: kawa, herbata, słodycze, przekąski, chemia, kosmetyki, tytoń. Inwestowanie w park maszynowy, uzyskiwanie kolejnych certyfikatów jakości czy utworzenie specjalistycznego laboratorium kontroli jakości to zaledwie niektóre z działań obrazujących rozwój firmy i jej dążenie do bycia konkurencyjnym na rynku.
W 2010 roku do spółki została włączona firma Wodamex i to strategiczne przedsięwzięcie pozwala stać się KB Folie Polska jedyną polską firmą dysponującą trzema technologiami druku: ROTO, FLEXO i UV. Firma poza inwestowaniem w zasoby techniczne, wdrażaniem kolejnych systemów (2011 rok system BRC/IOP) podjęła także działania rozwojowe dla pracowników.
