W jaki sposób radzić sobie z krytyką pracodawcy w social mediach?

PAULINA WOŹNIAK
Dyrektor ds. HR w spółce informatycznej Alma
Social media jak miecz obosieczny potrafią zadawać cios i pracownikom, i pracodawcom, karząc dotkliwie za nieodpowiednie działania, a rzeczy raz wrzucone do sieci nie znikają. Często złe opinie o pracodawcy pojawiające się w internecie są po pierwsze, w większości opinią pracowników pracujących lub byłych, po drugie, są wyrazem niemożności wypowiedzenia się w samej organizacji. Najważniejsze w przypadku, gdy takie opinie powtarzają się często, jest zbadanie sytuacji wewnątrz organizacji. Niezbędne wtedy jest zaangażowanie działu HR oraz menedżerów. Jeśli po zbadaniu okazało się, że zdarzenie rzeczywiście miało miejsce, należy sytuację naprawić i zakomunikować w social mediach, aby nie dopuścić do rozwoju negatywnych skutków. Istotną kwestią jest również umożliwienie pracownikom wypowiadania się w firmie na tematy, które stanowią dla nich problem. Organizacja uniknie wtedy ucieczki do hejtów, a jednocześnie poprawi samą komunikację w firmie, co może wpłynąć pozytywnie na wizerunek marki.
