Na linii człowiek – maszyna – algorytm

Nowy świat usług finansowych potrzebuje zupełnie nowego gatunku pracownika. Do kluczowych umiejętności pracowników banku będzie należeć nie tylko dogłębna znajomość cyfrowych technologii, lecz także umiejętność wykonywania prac badawczo-rozwojowych, kreatywność połączona z umiejętnością pragmatycznej konceptualizacji i zdolność adaptowania się do zmieniającego się środowiska.
Kompetencje, jakich będą szukały cyfryzujące się banki, precyzyjnie zidentyfikowano w raporcie Boston Consulting Group pt. „The Power of People in Digital Banking Transformation. The Digital Financial Institution”.
Nowe umiejętności
Eksperci są przekonani, że pracownicy banków bezpośrednio kontaktujący się z klientami będą łączyć kompetencje doradców finansowych i technologicznych guru, stając się kimś na kształt pracowników sklepów stacjonarnych Apple. Wyróżniających się cyfrowych pracowników będą cechować przede wszystkim tzw. miękkie kompetencje: umiejętność konsultowania, zarządzania relacjami, komunikowania się
