Co i jak badać w obszarze HR (3)
7 kroków do skutecznej prezentacji danych Można pomyśleć, że tworzenie prezentacji to temat wszystkim znany, wiele osób twierdzi, że to proste. Nic bardziej mylnego. To właśnie od tego, czy dane zostaną przedstawione dobrze i przekonująco, zależy często rozpoczęcie projektu czy przydzielenie budżetu. Prezentacja to czas, aby udowodnić wszystkim, na przykład zarządowi, że to, co robimy, ma sens. Jak ją przygotować, aby była ciekawa, wartościowa i przejrzysta?

Żyjemy w czasach gospodarki opartej na wiedzy. Także w naszych firmach, wewnętrznie, wiedza ma ogromne znaczenie. Jeśli tylko możemy sięgnąć po nią, realizując różnego rodzaju badania, róbmy to. Wiele nowych rzeczy i zjawisk odkryjemy już na etapie konstruowania badań, a potem będzie tylko lepiej. Jak analizować i prezentować wyniki przeprowadzanych badań, aby wspierały podejmowane w firmie decyzje?
Po co zbieramy dane?
Gromadzenie danych to zawsze duży wysiłek, często rozciągnięty w czasie, nawet na miesiące. Musimy dokładnie wiedzieć, w jakim celu gromadzimy informacje. Do czego mają doprowadzić nas badania. Jak wykorzystamy tę wiedzę i jakie uzyskamy z niej korzyści. Jeśli świadomie określimy zakres badań, unikniemy zalewu zbędnych informacji, mniejszym wysiłkiem i bardziej precyzyjnie odpowiemy wtedy na interesujące nas zagadnienia.
