Zarządzanie energią pracowników czyli wellbeing w czasie COVID-19
Wraz z wybuchem pandemii firmy wprowadziły wiele działań w zakresie wsparcia zdrowia psychicznego i fizycznego swoich pracowników. Dbałość o dobrostan jest wyrazem troski pracodawcy, buduje zaangażowanie i lojalność pracowników, która w trudnych czasach jest nie do przecenienia. Jak robią to największe firmy na świecie?

Lockdown wymusił na organizacjach nie tylko działania związane z masowym przechodzeniem na pracę zdalną, ale też przyczynił się do wzrostu zainteresowania kondycją fizyczną i mentalną pracowników. Międzynarodowe koncerny w znaczący sposób rozwinęły ofertę programów wellbeingowych dla swoich pracowników. Co zrobiły i dlaczego?
Chevron
Koncern energetyczny wprowadził kompleksowy system wsparcia pracowników w obszarze zdrowia psychicznego. Zatrudnił licencjonowanych doradców, którzy pomagają pracownikom radzić sobie ze strachem, lękiem i innymi emocjami lub obawami, które mogą się u nich pojawiać. W firmie jest prowadzona kampania na rzecz zdrowia psychicznego w celu zwiększenia świadomości i zmniejszenia stygmatyzacji związanej ze zdrowiem psychicznym. Stworzono również bazę materiałów poświęconych odporności psychofizycznej, z którymi można samodzielnie pracować i które są dostępne dla wszystkich pracowników.
Z perspektywy firmy zdrowy styl życia rozumiany jako aktywność fizyczna, zbilansowana dieta i sen ma istotny wpływ na odporność, która ze względu na epidemię ma teraz kluczowe znaczenie. W trakcie naszej pracy z firmami w Polsce widzimy, że pandemia zwróciła uwagę wielu zarządów na niedocenianą wcześniej funkcję działu HR w zakresie utrzymania zdrowia psychofizycznego pracowników. Efektem tego było wdrożenie w firmach wielu rozwiązań, które obserwujemy również
