Cyfrowe strategie
W ostatnich dwóch latach doświadczamy niespotykanej dotąd dynamiki transformacji procesów w kierunku cyfryzacji. Automatyzacja zmienia kształt branż, coraz powszechniej wykorzystywana jest sztuczna inteligencja. Miejsca pracy ulegają bezpowrotnym i głębokim zmianom, a kompetencje jeszcze do niedawna potrzebne w firmie odchodzą do lamusa. Ta ogromna dynamika powoduje wiele wyzwań dla działów HR. Czy sobie z nią poradzą?

Według przeprowadzonej przez globalną firmę consultingową Gartner1 ankiety - 87 proc. menedżerów biznesowych zgodziło się, że cyfryzacja jest priorytetem dla ich firmy, a 67 proc. uważa, że ich organizacje muszą stać się znacznie bardziej zdigitalizowane, aby zachować konkurencyjność. Niektóre branże są dotknięte bardziej niż inne (takie jak IT i usługi finansowe).
Biorąc pod uwagę wszystkie zmiany wynikające z cyfryzacji, ważne jest, aby jasno określić ich znaczenie. Wiele organizacji wykorzystuje proces cyfryzacji do opracowania nowego modelu biznesowego opartego na głębokiej wiedzy o klientach, która zapewnia nowe możliwości generowania przychodów i tworzenia wartości. Przejście w kierunku cyfrowych strategii biznesowych, produktów i usług zorientowanych na klienta zmienia sposób wykonywania pracy i jej kontekst.
Cztery kluczowe cechy środowiska cyfrowego, zidentyfikowane
