Razem do celu
W USA mentoring jest z powodzeniem stosowany od lat. W Polsce także zyskuje na popularności. Ponieważ efektywni i zaangażowani pracownicy mają bezpośrednie przełożenie na wyniki przedsiębiorstw i zyskiwanie przez firmy przewagi konkurencyjnej, warto bliżej przyjrzeć się korzyściom, jakie płyną z mentoringu zarówno dla menedżerów, jak i samych organizacji. A jest ich wiele.

Obecnie prawie każda rola zawodowa wymaga rozumienia coraz szerszego obszaru funkcjonowania firmy. W dzisiejszej rzeczywistości biznesowej menedżer musi nie tylko umieć szybko reagować na pojawiające się zmiany i podążać za trendami, lecz także antycypować przyszłe wydarzenia. Co więcej, turbulentne otoczenie biznesowe, postępujący rozwój technologii i globalizacja powodują, że wiedza szybko się dezaktualizuje. Dodatkowo praca zdalna zmniejsza możliwość indywidualnego wsparcia pracownika w jego wyzwaniach, może powodować osamotnienie w stawianiu czoła wyzwaniom, wypalenie zawodowe, a w efekcie frustrację i zwiększoną rotację, z którą w ostatnim czasie boryka się wiele firm.
Takie czynniki wymuszają na działach HR konieczność poszukiwania dostosowanych do obecnych realiów biznesowych opcji edukacji i rozwoju pracowników. Szczególnie w realiach pracy zdalnej lub hybrydowej menedżer potrzebuje bowiem nie tylko wiedzy, ale często i indywidualnej porady, możliwości zderzenia swoich wyzwań i pomysłów z postronną, ale jednak zaufaną osobą. Rozwiązaniem wychodzącym naprzeciw tym potrzebom są indywidualne procesy mentoringowe. To jednocześnie sposób na wspieranie talentów, jak i na zmniejszenie wypalenia zawodowego czy rotacji.
