W rekrutacyjnym impasie
Skuteczność realizowanych procesów rekrutacyjnych nie jest dziś optymistyczna. Co powoduje, że pomimo tego, iż pracodawcy szukają dobrych pracowników, a ci zaś oczekują dobrych ofert pracy, to często obserwujemy rekrutacyjny impas? Co robić, żeby pogodzić interesy obu stron i zadbać o relacje na linii pracodawca – kandydat?

Polski rynek pracy jak na razie radzi sobie zaskakująco dobrze. Utrzymujące się niskie bezrobocie (w listopadzie 2022 r. w Polsce wyniosło 5,1 proc.) oraz liczba ofert pracy świadczy o jego silnej pozycji. W sierpniu 2022 r. na 50 największych portalach rekrutacyjnych w Polsce pracodawcy opublikowali niemal 316 tys. nowych ofert. Biorąc pod uwagę ogólną sytuację gospodarczą, można stwierdzić, że to tylko o 0,5 proc. mniej niż w sierpniu roku ubiegłego (wg raportu Grant Thornton). Nie oznacza to jednak, że każdy specjalista czy menedżer szukający dziś nowego zatrudnienia bez kłopotu znajduje odpowiednie dla siebie miejsce. Dlaczego?
Oferty pracodawców i ich wymagania
Firmy, pomimo pewnego spowolnienia, podejmują próbę konstruowania swoich ofert w sposób atrakcyjny. Tworzą pakiety benefitowe (średnio
