Oswajanie lęku
I ty możesz zostać ratownikiem
Jesteś menedżerem i co tydzień spotykasz się z pracownikami, by omówić ich bieżące funkcjonowanie w pracy. Myślisz, że nic nie może cię zaskoczyć – takie rozmowy traktujesz rutynowo, bo to standardowa część twojej pracy. A jeśli na takim spotkaniu pracownik nagle podzieli się z tobą informacją, że leczy się na depresję, zacznie płakać z powodu śmiertelnej choroby bliskiej osoby lub wyzna, że miewa myśli samobójcze, bo stracił wszystko podczas niedawnej powodzi? Czy potrafisz odpowiednio zareagować na taką informację?


Ewelina Supińska
Psycholożka, coach kryzysowa, ekspertka ds. zdrowia psychicznego i wellbeingu z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym. W latach 2006−2019 pracowała w polskich i międzynarodowych korporacjach w działach HR. Od 2019 roku prowadzi własną firmę szkoleniową i prywatną praktykę specjalistyczną. Autorka książki „Pierwsza pomoc psychologiczna. Jak wspierać osoby w kryzysie psychicznym?”.
Kryzysy są nieodłączną częścią życia. Rozwód, utrata pracy, śmierć bliskiej osoby, wypadek, katastrofa naturalna, myśli samobójcze, choroba, zaburzenia psychiczne - to tylko przykłady trudności, z którymi pracownicy mogą się zmagać. Dlatego warto znać podstawowe zasady reagowania w takich sytuacjach, a z uwagi na pełnioną rolę jest to szczególnie ważne dla osób zarządzających zespołami.
