Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-05-08

100 pytań i odpowiedzi z rachunkowości

Prowadzenie ksiąg rachunkowych, szczególnie w firmach o zróżnicowanym przekroju działalności nie jest zadaniem łatwym. Jest to wynikiem działania m.in. takich czynników, jak: częste zmiany w przepisach, niejednoznaczność przepisów czy niepełna wiedza z danego zakresu. Sprawdzonym rozwiązaniem jest korzystanie z usług biur rachunkowych, ale pamiętajmy, że i w tym przypadku niezbędna jest wiedza z zakresu dokumentowania operacji gospodarczych. Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rachunkowości ułatwia sprawne i skuteczne zarządzanie firmą. Wiarygodność informacji płynących z rachunkowości musi być więc niepodważalna i w tym zakresie rachunkowość ma chronić interesy otoczenia przedsiębiorstwa.

Stan prawny na 24 kwietnia 2007 r.
Aneta Mazur
pgp@infor.pl
WYŚLIJ PYTANIE
Wychodząc naprzeciw sygnalizowanemu niejednokrotnie zapotrzebowaniu, przygotowaliśmy 100 pytań i odpowiedzi, mających na celu wyjaśnić przynajmniej niektóre ważne zagadnienia. Przedstawiamy pytania obejmujące tematy związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, wyceną aktywów i pasywów, inwentaryzacją, sprawozdaniami finansowymi, odpowiedzialnością księgowego i kierownika jednostki oraz ochroną danych. W jednej publikacji trudno omówić wszystkie zagadnienia związane z rachunkowością. Skupiliśmy się więc na tych - naszym zdaniem - najważniejszych, które niezbędne są w codziennej pracy księgowego. Poradnik zawiera wiele przykładów ilustrujących określone problemy, które ułatwią Państwu zrozumienie przedstawionych zagadnień. Mamy nadzieję, że tak szeroki zakres tematyczny poruszanych problemów ułatwi księgowym wykonywanie ich obowiązków i rozwieje przynajmniej niektóre z wątpliwości związane z prowadzeniem rachunkowości.
1. Jak poprawiać błędy księgowe
Jestem księgową w małej firmie handlowej. Zdarza mi się popełnić błąd w dowodach księgowych. Błędy te poprawiam białym korektorem. Czy jest to prawidłowy sposób poprawiania błędów w kwotach bądź błędów w wyrazach?
Niedopuszczalne jest dokonywanie w dowodach księgowych wymazywania, przeróbek i stosowania korektorów. Błędy w dowodach źródłowych zewnętrznych obcych i własnych można korygować jedynie przez wysłanie kontrahentowi odpowiedniego dokumentu zawierającego sprostowanie, wraz ze stosownym uzasadnieniem. Jeśli błędy zawarte są w dowodach dokumentujących zakup lub sprzedaż związany z VAT, wówczas korekta może być dokonana tylko na podstawie faktury korygującej (noty korygującej) spełniającej wymagania określone przepisami VAT-owskimi.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00