Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 28-04-2024
Artykuł aktualny na dzień 28-04-2024
Data publikacji: 2022-06-15

Nowe zasady sprzedaży internetowej

Wstęp

"Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana". Te słowa Heraklita z Efezu bardzo trafnie oddają sytuację, która od dłuższego czasu występuje w obszarze e-commerce. Rosnące oczekiwania klientów napędzane nowymi technologiami przekładają się na dynamikę zmian na rynku handlu elektronicznego. Coraz większe znaczenie zyskuje sprzedaż produktów przez Internet, w tym także usług cyfrowych. Ponadto chyba żadna inna branża nie odnotowała w ostatnim czasie tak licznych zmian legislacyjnych jak branża handlu elektronicznego.

Jednocześnie pandemia COVID-19 okazała się katalizatorem przyspieszonej transformacji cyfrowej i wprowadzania nowych modeli biznesowych na tym rynku. Myślę, że stwierdzenie, iż żyjemy w czasach przyspieszonej ewolucji cyfrowej, nie będzie przesadzone.

Sektor e-commerce w ostatnim czasie notuje niezwykle dynamiczne wzrosty. Jak wynika z raportu Gemius, 77 internautów dokonało w 2021 r. przynajmniej raz zakupów online. Odsetek Polaków robiących zakupy w sieci wzrósł w stosunku do roku 2020 o 4 p.p. Na skutek ograniczeń w handlu tradycyjnym kupujący zmienili swoje zachowania konsumenckie. Okazało się, że 30 e-konsumentów kupuje w sieci więcej produktów, a 33 robi zakupy przez Internet częściej. Całodobowa dostępność, wygoda, rozumiana jako brak konieczności jechania do sklepu oraz jako nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu, są tym, co najczęściej zachęca klientów do korzystania z e-commerce. Ponadto niemal 65 badanych wskazuje, że ceny produktów zamieszczanych w Internecie są bardziej atrakcyjne niż te proponowane w sklepach tradycyjnych1.

Nacisk na prowadzenie sprzedaży online widoczny jest zarówno w organizacjach od dawna korzystających z dobrodziejstw cyfryzacji, jak i w organizacjach, które jeszcze do niedawna dominowały na tradycyjnym rynku. Nie tylko najwięksi gracze zaangażowali swoje zasoby w sprzedaż w kanałach cyfrowych. Do kanału sprzedaży internetowej przeszli także przedstawiciele sektora małych i średnich firm2. Ponadto z dobrodziejstw technologii zaczęli korzystać sprzedawcy będący konsumentami, którzy coraz mocniej zakorzeniają się w platformach zakupowych, kierując swoje komunikaty sprzedażowe do innych klientów będących konsumentami (ang. consumer-to-consumer).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00