Porządkowanie akt biurowych
Porządkowanie akt wymaga niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz znajomości obowiązujących przepisów w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad klasyfikowania i trybu przekazywania materiałów archiwalnych - określonych w rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 roku (Dz.U. 2002 r. Nr 167, poz. 1375)
Podstawą normującą tryb wykonywania czynności związanych z porządkowaniem akt biurowych są wewnętrzne akty wydane na podstawie aktów wyższego rzędu, na przykład instrukcja kancelaryjna i zarządzenia regulujące przechowywanie bieżącej dokumentacji, rejestracji, znakowania oraz trybu przekazywania akt ostatecznie załatwionych do zakładowej składnicy akt biurowych.
Akta biurowe obejmują:
w akta spraw bieżących, będące w toku załatwiania, czekające na załatwienie, na uzupełnienie lub wymagające wznowienia postępowania w celu ostatecznego załatwienia,
