Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-12-01

Sponsoring - ujęcie podatkowe i księgowe

Sponsoring jest umową nienazwaną, na podstawie której sponsor zobowiązuje się do przekazania funduszy, towarów albo wykonywania usług na rzecz sponsorowanego. Ten zaś zostaje zobowiązany do zareklamowania sponsora bądź wykorzystania otrzymanych funduszy w konkretny sposób. Sponsoring obejmuje wszystkie przedsięwzięcia zgodne z prawem, które zapewniają realizację celów wynikających z planu marketingowego danej firmy.

Wybór formy sponsoringu, co do jego zasięgu i rodzaju zaangażowania finansowego, determinuje sposób rozliczenia podatkowego. Podstawą prowadzenia działalności sponsorskiej powinna być za każdym razem umowa pomiędzy sponsorem a sponsorowanym. Sponsoring nie jest darowizną, ponieważ w umowie darowizny, zgodnie z Kodeksem cywilnym (art. 888), nie ma wzajemności świadczeń. Sponsoring nie jest też umową o świadczenie usług reklamowych.
Sponsoring polega na podejmowaniu przez danego przedsiębiorcę wszelkich działań zmierzających do uzyskania określonego efektu reklamowego, poprzez udział w finansowaniu przedsięwzięcia, w trakcie którego przedsiębiorca w zamian za finansowanie uzyska reklamę swojej firmy lub produktu, pod warunkiem że dane przedsięwzięcie dojdzie do skutku. Wyróżniamy następujące formy sponsoringu:
• indywidualny,
• telewizyjny,
• radiowy,
• społeczny,
• internetowy,
• prasowy.
Przy zawieraniu umowy sponsoringu należy szczególnie zwrócić uwagę na:
• ekwiwalentność świadczeń,
• sposób i termin wykonania umowy przez sponsora,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00