comment
Porada
Data publikacji: 2002-08-24
Porzucenie pracy przez pracownika
Dwa dni temu nasz pracownik porzucił pracę. Jak możemy rozwiązać z nim umowę o pracę i jakie ciążą na nas w tym zakresie obowiązki?
omawianej sprawie nie bez znaczenia jest fakt, że pracownik nie stawił się w miejscu pracy dopiero od dwóch dni. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy w razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających danemu pracownikowi stawienie się do pracy pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania. Należy jednak pamiętać, iż zawiadomienie pracodawcy może zostać dokonane również za pośrednictwem poczty, a dochowanie dwudniowego terminu będzie miało miejsce, jeżeli drugiego dnia pracownik wysłałby stosowne zawiadomienie. Niedotrzymanie powyższego terminu może być usprawiedliwione nadzwyczajnymi okolicznościami.
Pozostało 83% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka