Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-08-24

Porzucenie pracy przez pracownika

Dwa dni temu nasz pracownik porzucił pracę. Jak możemy rozwiązać z nim umowę o pracę i jakie ciążą na nas w tym zakresie obowiązki?

omawianej sprawie nie bez znaczenia jest fakt, że pracownik nie stawił się w miejscu pracy dopiero od dwóch dni. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy w razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających danemu pracownikowi stawienie się do pracy pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania. Należy jednak pamiętać, iż zawiadomienie pracodawcy może zostać dokonane również za pośrednictwem poczty, a dochowanie dwudniowego terminu będzie miało miejsce, jeżeli drugiego dnia pracownik wysłałby stosowne zawiadomienie. Niedotrzymanie powyższego terminu może być usprawiedliwione nadzwyczajnymi okolicznościami.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00