Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-10-19

Ubezpieczenie pracującego studenta

Zakład pracy decydujący się na zatrudnienie studenta powinien wiedzieć, jakim ubezpieczeniom on podlega wykonując pracę na podstawie różnych tytułów prawnych. Warto też wiedzieć, jakim ubezpieczeniom podlega student prowadzący własną działalność gospodarczą.
Umowa o pracę
Osoby pozostające w stosunku pracy - w tym również studenci - podlegają w myśl ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym, chorobowemu oraz wypadkowemu. W związku z tym, jeżeli zakład pracy zawrze ze studentem umowę o pracę, to podlega on tym ubezpieczeniom bez względu na wiek, rodzaj uczelni i rodzaj umowy o pracę. Obowiązek ubezpieczenia powstaje od dnia nawiązania stosunku pracy do dnia ustania stosunku pracy.
Składka na poszczególne ubezpieczenia społeczne pracowników-studentów wynosi tyle samo, co w przypadku pozostałych pracowników.
Składki na ubezpieczenie chorobowe finansują w całości z własnych środków zatrudnieni studenci. Składki na ubezpieczenie wypadkowe finansują za zatrudnionych studentów w całości z własnych środków płatnicy składek.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00