Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-10-11

Przygotowanie i przeprowadzenie inwentaryzacji - z doświadczeń biegłego rewidenta

Przygotowanie do inwentaryzacji: Organizacja i przebieg inwentaryzacji jest uzależniony głównie od specyfiki prowadzonej działalności i technologii procesu produkcyjnego. Aby prawidłowo i terminowo przeprowadzić inwentaryzację, osoba odpowiedzialna za rachunkowość powinna właściwie ją zaplanować.
Jednostki mają obowiązek przeprowadzić na ostatni dzień każdego roku obrotowego inwentaryzację wszystkich składników aktywów i pasywów. Ma ona za zadanie potwierdzenie i urealnienie na dzień bilansowy ich wartości wynikających z ksiąg rachunkowych jednostki ze stanem rzeczywistym.
Zakres, terminy i częstotliwość inwentaryzacji zostały uregulowane w art. 26 ustawy o rachunkowości. W rozdziale trzecim ustawy o rachunkowości, pt. „Inwentaryzacja”, nie określono jednak metod, organizacji i sposobów dokumentowania inwentaryzacji. Zagadnienia te powinny być unormowane przez kierownika jednostki oraz stanowić jeden z elementów zasad (polityki) rachunkowości.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00