Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2004-04-20

Czytelnicy pytają o...

Prowadzimy hurtownię wyrobów tytoniowych, z której sprzedajemy towary do sklepów detalicznych. Organizujemy konkurs, w którym biorą udział nasi odbiorcy. Są to głównie osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które będą otrzymywać nagrody pieniężne.

Nagrody w konkursie
Otrzymanie nagród uzależnione jest od spełnienia takich warunków, jak:
• szybka zapłata za dostawę,
• brak zaległości w dokonywaniu płatności,
• nabycie określonej ilości wyrobów w miesiącu.
Czy od wypłaconej gotówkowej nagrody powinniśmy pobierać zryczałtowany podatek od nagród?
Nie, pomimo określenia tej akcji promocyjnej jako konkursu, obniżka dla najlepszych nabywców stanowiąca tu „nagrodę” pod względem ekonomicznym ma wszelkie cechy rabatu i pełni jego funkcję. Nagrody pieniężne powinny być zatem potraktowane jako rabat, a więc zmniejszać koszt nabycia towarów u Państwa kontrahentów. Warto w tym miejscu dodać, że podobne stanowisko zajęło już Ministerstwo Finansów w sprawie konkursów organizowanych przez hurtownie farmaceutyczne (pismo MF z 29 kwietnia 1998 r., nr PO 2/HD-6065/97/0912).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00