Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-06-14

Jak rozliczyć zwrot towaru przez unijnego nabywcę w wyniku uznanej reklamacji

Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów: Zwrot przez niemieckiego nabywcę wadliwych towarów w wyniku uznanej reklamacji nie będzie wewnątrzwspólnotowym ich nabyciem. Tak jak w obrocie krajowym, zwrot towarów należy udokumentować fakturą wewnętrzną oraz na jej podstawie zmniejszyć wartość wykazanej dostawy. Jeżeli niemiecki nabywca towaru w fakturze za usługę transportową poda NIP UE firmy, to będzie ona zobowiązana rozliczyć podatek od importu tej usługi.
W wyniku reklamacji niemiecki kontrahent odesłał towar (blachę) do zakładu produkcyjnego w Polsce. Polski producent dostarczy nową blachę. Pokryje też koszty zarówno transportu powrotnego, jak i transportu dostawy zamiennej. Jeżeli na koszty transportu fakturę wystawi kupujący blachę, czyli kontrahent niemiecki, jak będzie wyglądało rozliczenie tych transakcji w zakresie podatku VAT? Czy zwrot towaru należy potraktować w Intrastacie jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, a w deklaracji VAT zwiększyć podatek naliczony? Czy koszty transportu należy uznać za import usług? Jak będzie wyglądało rozliczenie tej transakcji, jeżeli blacha nie wróci w takim samym stanie, ponieważ została przez kontrahenta pocięta?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00