comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-08-21
Nowy pracodawca - skutki dla pracowników
Zmiana pracodawcy powoduje zmianę sytuacji prawnej pracowników. Pracodawca ma wobec nich pewne obowiązki.
Zgodnie z regulacją § 3 art. 231 k.p. o przejściu zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę i wynikających z tego skutkach dla przejmowanych pracowników w zakresie ich stosunków pracy pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracowników na piśmie, w terminie poprzedzającym dokonanie tych zmian. Obowiązek ten został przez ustawodawcę nałożony na pracodawcę przekazującego. Z treści przepisu wynikałoby, że to on, a nie pracodawca przejmujący zakład pracy ma obowiązek poinformowania pracowników o planowanym przejęciu.
Jest to umotywowane przesłankami racjonalnymi. To przecież pracodawca przejmujący jest lepiej poinformowany o skutkach, jakie wywierać będzie dla pracowników przejęcie zakładu pracy.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka