Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-08-21

Nowy pracodawca - skutki dla pracowników

Zmiana pracodawcy powoduje zmianę sytuacji prawnej pracowników. Pracodawca ma wobec nich pewne obowiązki.

Zgodnie z regulacją § 3 art. 231 k.p. o przejściu zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę i wynikających z tego skutkach dla przejmowanych pracowników w zakresie ich stosunków pracy pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracowników na piśmie, w terminie poprzedzającym dokonanie tych zmian. Obowiązek ten został przez ustawodawcę nałożony na pracodawcę przekazującego. Z treści przepisu wynikałoby, że to on, a nie pracodawca przejmujący zakład pracy ma obowiązek poinformowania pracowników o planowanym przejęciu.
Jest to umotywowane przesłankami racjonalnymi. To przecież pracodawca przejmujący jest lepiej poinformowany o skutkach, jakie wywierać będzie dla pracowników przejęcie zakładu pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00