Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 8/2005 z 22.02.2005 [dodatek: Serwis Prawno-Pracowniczy, str. 13]
Data publikacji: 19.02.2005
Śmierć pracownika
Obowiązkiem pracodawcy wobec rodziny zmarłego pracownika jest przede wszystkim wydanie świadectwa pracy, a także wypłata odprawy pieniężnej.
Robert Maliszewski
specjalista ds. prawa pracy SEKA S.A.
Śmierć pracownika jest zdarzeniem prawnym, które powoduje konsekwencje prawne również w zakresie nawiązanego stosunku pracy. Skutki te dotyczą przede wszystkim wygaśnięcia umowy o pracę. Na pracodawcy mogą również ciążyć określone obowiązki w stosunku do członków rodziny zmarłego pracownika. Niniejsze omówienie nie uwzględnia dodatkowych obowiązków pracodawcy w przypadku, gdy śmierć pracownika jest następstwem wypadku przy pracy, jak również świadczeń należnych rodzinie pracownika od ZUS.
