Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 3/2012 z 17.01.2012, str. 30
Data publikacji: 14.01.2012
CZAS PRACY PRACOWNIKÓW ZARZĄDZAJĄCYCH W PRAWIE UE
W przepisach unijnych brak jest definicji pracowników zarządzających. Należy posłużyć się zatem pojęciami sformułowanymi w porządkach prawnych poszczególnych państw członkowskich. Definicje te powinny być zgodne z dyrektywą 2003/88/WE.
Przepisy dotyczące czasu pracy pracowników zarządzających w prawie unijnym, a ściślej organizacji ich czasu pracy zawiera dyrektywa 2003/88/WE dotycząca niektórych aspektów organizacji czasu pracy (zwana dalej dyrektywą).
Celem dyrektywy jest poprawa bezpieczeństwa, higieny i ochrony zdrowia pracowników w miejscu pracy (pkt 4 preambuły).
Środkiem służącym do realizacji tego celu jest ustanowienie na poziomie unijnym minimalnych wymagań dotyczących organizacji czasu pracy, tj.
