Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 16/2013 z 16.04.2013 [dodatek: Serwis Prawno-Pracowniczy, str. 17]
Data publikacji: 13.04.2013
Zgoda pracodawcy na podnoszenie kwalifikacji przez pracownika gminy
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracownika odbywa się z inicjatywy lub za zgodą pracodawcy. Pojęcie takiej zgody nie jest w przepisach doprecyzowane, dlatego pojawiają się wątpliwości, w jakiej formie, kiedy i na jaki okres jest ona udzielana.
Pracownicy samorządowi mogą uczestniczyć w różnych formach zdobywania wiedzy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Środki finansowe na ten cel muszą być uwzględnione w planach finansowych urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych i urzędów gmin. Ustawa z 21 października 2008 r. o pracownikach samorządowych nie odsyła w kwestii szkoleń pracowników do żadnych przepisów wykonawczych. Mają tu więc zastosowanie ogólne reguły zawarte w Kodeksie pracy.
