Wstęp
Obecnie, w dobie społeczeństwa informacyjnego szybka i skuteczna wymiana informacji jest podstawowym czynnikiem postępu. Wszystkie działające podmioty gromadzą i przetwarzają informacje. Działania te są niezbędne do prawidłowego rozwoju i osiągania zamierzonych celów.
Podmioty publiczne, zgodnie z wykonywanymi przez siebie zadaniami, gromadzą coraz większą liczbę danych. Zarządzanie tymi danymi wymaga zastosowania nowych metod, zapewniających szybszy dostęp, możliwość przetwarzania, udostępniania, analizy czy współdzielenia informacji. Dotychczas wykorzystywany na szeroką skalę dokument papierowy ma szereg ograniczeń uniemożliwiających skuteczną komunikację urzędu z podmiotami zewnętrznymi i utrudniających realizację bieżących zadań samej administracji. Wykorzystanie dokumentów w postaci elektronicznej oraz informatycznych systemów zarządzających dokumentacją w znacznym stopniu ułatwi dostęp do informacji wszystkim obywatelom.
