Rachunkowość Budżetowa 10/2007 z 15.05.2007, str. 2
Data publikacji: 02.07.2018
Ocena pracowników
Pracownicy samorządowi, w tym urzędnicy mianowani, będą regularnie uczestniczyć w okresowych ocenach kwalifikacyjnych przeprowadzanych przez bezpośrednich przełożonych. Urzędnicy będą oceniani na podstawie sześciu kryteriów obowiązkowych oraz od trzech do pięciu kryteriów wybranych przez bezpośredniego przełożonego. Kryteria obowiązkowe to: sumienność, sprawność, bezstronność, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów, planowanie i organizowanie pracy oraz postawa etyczna. Kryteria wybrane przez przełożonego to m.in.: wiedza specjalistyczna, komunikatywność, umiejętność zarządzania informacją, zasobami lub personelem, zdolność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, inicjatywa i kreatywność. Przedstawienie kryteriów oceny pracownikowi nastąpi w ciągu sześciu miesięcy od dnia jego zatrudnienia, a w przypadku przeprowadzania kolejnej oceny - nie później niż w ciągu trzydziestu dni od sporządzenia na piśmie poprzedniej oceny.
