Rachunkowość Budżetowa 6/2008 z 15.03.2008 [dodatek: Rachunkowość w instytucjach pomocy społecznej, str. 5]
Data publikacji: 12.03.2008
Opłaty z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd
W kwietniu 2007 r. gmina oddała w trwały zarząd Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej stanowiącą jej własność działkę gruntu (wraz ze znajdującym się na niej budynkiem). W decyzji administracyjnej wydanej przez wójta gminy ustanowiono trwały zarząd na czas nieoznaczony oraz ustalono opłaty roczne według stawki 0,3% wartości nieruchomości. Nieruchomość tę Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej wykorzystuje na swą działalność statutową. Czy istnieje możliwość rezygnacji z tej nieruchomości, jeśli pojawi się możliwość lokalizacji Ośrodka w dogodniejszym punkcie? Czy można wystąpić o zmniejszenie opłat rocznych? Czy do opłat z tytułu trwałego zarządu powinno się doliczać VAT?
