Rachunkowość Budżetowa 21/2010 z 01.11.2010, str. 10
Data publikacji: 29.10.2010
Obowiązki jednostki organizacyjnej po wygaśnięciu trwałego zarządu
Jesteśmy zespołem szkół. Na podstawie uchwały rady gminy oddalono budynek z trwałego zarządu. Jak w tej sytuacji powinien postąpić główny księgowy szkoły? Czy należy przeprowadzić inwentaryzację? Jeśli tak, czy powinna to zrobić gmina, czy szkoła? Jak prawidłowo przekazać budynek i pozostałe środki trwałe?
Hanna Barańska
Trwały zarząd jest prawną formą władania nieruchomością przez samorządową jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej (art. 43 ust. 1 ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami; dalej: uogn). Taka forma posiadania rzeczy powstaje z mocy ustawy lub ustanawia go właściwy organ (w tym przypadku - wójt) w drodze decyzji.
