Umowa o wspólnej odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy
Czy należy sporządzić aneksy do zawartych umów o wspólnej odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy po zmianie przepisów?
Stan faktyczny
W listopadzie 2010 r. w naszej jednostce miała miejsce kontrola przeprowadzona przez rewidenta z jednostki nadrzędnej. Rewident zarzucił nam brak skorygowania umowy o wspólnej odpowiedzialności majątkowej zawartej w lipcu 2009 r. pomiędzy naszymi funkcjonariuszami. W treści umowy powoływaliśmy się na rozporządzenie Rady Ministrów z 13 czerwca 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu zawierania umów o wspólnej odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Więziennej i Urzędu Ochrony Państwa, łącznego powierzenia mienia funkcjonariuszom oraz szczegółowych warunków wspólnej odpowiedzialności za szkodę w mieniu tak powierzonym. Rozporządzenie to zostało zastąpione rozporządzeniem z 26 maja 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu zawierania umów o wspólnej odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy. Nadmieniam także, że nie zaistniały żadne przesłanki do przeprowadzenia inwentaryzacji i sporządzenia nowej umowy. Wobec zmiany rozporządzenia rewident polecił nam sporządzenie aneksu do umowy o wspólnej odpowiedzialności majątkowej i powołanie się w nim na nowe rozporządzenie. Czy jest to działanie słuszne czy nieuzasadnione?
