Czy środki przeznaczone na niewykonaną inwestycję należy wyksięgować z konta 080 "Środki trwałe w budowie (inwestycje)"
Komenda powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w 2011 r. zakupiła projekt budowlany pod planowaną inwestycję (rozbudowa budynku biurowego) ze środków otrzymanych z powiatu w § 6059 "Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych", zaksięgowany na koncie 080 "Środki trwałe w budowie (inwestycje)". Inwestycja nie doszła do skutku i nie wiadomo, czy kiedykolwiek zostanie wykonana. Czy projekt ma nadal pozostać na koncie 080, czy należy go wyksięgować?
W związku ze wstrzymaniem realizacji inwestycji w czasie nie ma podstaw do przeksięgowywania wydatków, ponieważ nie zmieniło się ich przeznaczenie.
Zgodnie z przepisami art. 19b ustawy z 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (dalej: ustawa o PSP), w pokrywaniu części kosztów funkcjonowania Państwowej Straży Pożarnej mogą uczestniczyć:
