Rachunkowość Budżetowa 18/2015 z 20.09.2015 [dodatek: Rachunkowość Budżetowa, str. 39]
Data publikacji: 17.09.2015
Zakres obowiązków specjalisty ds. kadr
Jaki jest zakres obowiązków na stanowisku specjalisty ds. kadr w szkole (jednostka budżetowa)?
Status specjalisty ds. kadr, zatrudnionego w szkole, reguluje ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dalej: ustawa o pracownikach samorządowych). Jednak ustawa ta nie mówi nic na temat określenia zakresu obowiązków pracowników. Dlatego, zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych, w sprawach nieuregulowanych w ustawie stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (dalej: k.p.). A zatem przy określaniu zakresu obowiązków pracownika na stanowisku specjalisty ds. kadr należy stosować przepisy prawa pracy.
