Nieprawidłowe naliczenie i wypłacenie pracownikom urzędu gminy dodatkowego wynagrodzenia rocznego
OPIS NIEPRAWIDŁOWOŚCI: Pracownikom urzędu gminy naliczono dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. trzynastkę, za 2014 r. Ustalając podstawę naliczenia tego wynagrodzenia, wyłączono z niej tzw. dodatek za wieloletnią pracę, należny za okres trwania choroby oraz uwzględniono w podstawie jego naliczenia ekwiwalent za urlop wypoczynkowy. W konsekwencji zaniżono kilku pracownikom dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2014 r. o łączną kwotę 120 zł, a jednemu pracownikowi zawyżono takie wynagrodzenie roczne o kwotę 1000 zł.
KOMENTARZ: Zasady nabywania prawa oraz ustalania wysokości i wypłacania dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników jednostek sfery budżetowej określa ustawa z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (dalej: ustawa o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym). Przepisy te dotyczą także pracowników samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych prowadzących gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: uofp).
