Kiedy można odwołać się od decyzji komisji konkursowej na dyrektora szkoły
Jestem nauczycielem z wieloletnim doświadczeniem. Ostatnio w naszym mieście ogłoszono konkurs na dyrektora szkoły. Zgodnie z wymogami konkursu, złożyłam potrzebne dokumenty. Komisja nie dopuściła mnie jednak do konkursu. W ustnym uzasadnieniu swojej decyzji komisja wskazała, że jeden z dokumentów był kserokopią poświadczoną za zgodność z oryginałem przez urzędnika z urzędu gminy. Czy komisja miała prawo nie dopuścić mnie do konkursu bez zatwierdzenia tej uchwały przez organ gminy? Czy mogę zaskarżyć tę decyzję do sądu administracyjnego?
Stanowisko dyrektora szkoły lub placówki powierza organ prowadzący szkołę lub placówkę osobie, która wygrała konkurs w tym celu powołany (art. 36 ust. 1 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty). Co ważniejsze, osobie, która przeszła pozytywnie to postępowanie konkursowe i wygrała je, musi zostać powierzone stanowisko dyrektora. W celu przeprowadzenia konkursu organ prowadzący szkołę lub placówkę powołuje komisję konkursową w składzie:
