Nieprawidłowości przy klasyfikowaniu znaczków pocztowych
Klasyfikowanie znaczków pocztowych jest kwestią dość oczywistą, jednakże w praktyce często zdarzają się wątpliwości, czy taki wydatek traktować jeszcze jako zakup materiału i wyposażenia czy już jako usługę pocztową. Prowadzi to do wielu niejasności i niejednokrotnie stanowi problem w toku kontroli. Niniejszy tekst jest próbą wyjaśnienia tych wątpliwości.
Podczas kontroli dość często kwestionuje się klasyfikowanie zakupu znaczków pocztowych w § 421 "Zakup materiałów i wyposażenia", wychodząc z założenia, że powinny być ujęte w § 430 "Zakup usług pozostałych". Nasuwa sie pytanie, czy jest to słuszne. Istotne jest, że zgodnie z art. 44 ust. 2 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: uofp), jednostki sektora finansów publicznych dokonują wydatków zgodnie z przepisami dotyczącymi poszczególnych rodzajów wydatków. Te przepisy to nie rozporządzenie Ministra Finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (dalej: rozporządzenie o klasyfikacji budżetowej), lecz ustawa z 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (dalej: Prawo pocztowe).
