Ustawowy termin przeprowadzenia inwentaryzacji a dzień wolny od pracy
Kiedy należy przeprowadzić inwentaryzację, jeżeli ostatni dzień roku obrotowego przypada w sobotę?
STAN FAKTYCZNY: Państwowa jednostka budżetowa powinna zinwentaryzować: aktywa pieniężne, papiery wartościowe, produkty w toku produkcji oraz materiały, towary i produkty gotowe, określone w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej: uor), na ostatni dzień roku obrotowego, czyli 31 grudnia 2016 r. (art. 26 ust. 3 pkt 1 uor). Dzień 31 grudnia przypada w sobotę i jest dniem wolnym od pracy. Czy poprawne jest przeprowadzenie inwentaryzacji tych aktywów 2 stycznia 2017 r. ze stanem aktywów na 31 grudnia 2016 r. lub przeprowadzenie inwentaryzacji w terminie 30 grudnia 2016 r. ze stanem aktywów na 30 grudnia 2016 r.? Czy też oba terminy przeprowadzenia inwentaryzacji są niewłaściwe na gruncie uor i inwentaryzacja powinna zostać przeprowadzona 31 grudnia 2016 r. (z jednoczesnym wypracowaniem nadgodzin przez członków komisji spisowej)?
