Gazeta Samorządu i Administracji 1/2004 z 05.01.2004, str. 56
Data publikacji: 03.07.2018
Formy promocji i zasady skutecznego jej oddziaływania
Jak skutecznie promować małe ojczyzny (3)
Umiejętnie stosowana promocja mix może zapewnić jednostce samorządu terytorialnego sukces „propagandowy” na wielu płaszczyznach działań promocyjnych.
Reklama, czyli bezosobowa, płatna, adresowana do masowego odbiorcy forma przekazywania informacji rynkowych jest podstawową formą komunikowania się i przekazywania informacji miejscowości, regionu z otoczeniem.
Celami reklamy są: dostarczanie informacji o miejscowości i regionie, podawanie przyczyn, dla których warto zainteresować się daną miejscowością i regionem, przypominanie miejscowości, zmienienie postaw zainteresowanych wobec miejscowości, utrwalanie miejscowości i regionu w świadomości społecznej.
Reklama spełnia cztery podstawowe funkcje: informacyjną (wywołanie pragnienia, życzenia lub chęci odwiedzenia), nakłaniającą (utrwala przekonanie, że dany produkt najlepiej oraz najskuteczniej zaspokaja potrzeby konsumenta), wyróżniającą (wyróżnia produkt spośród innych konkurencyjnych), utrwalającą (przypomina o znajomości produktu/miejscowości i umacnia dobrą opinię o nich).
