Gazeta Samorządu i Administracji 11/2004 z 24.05.2004, str. 50
Data publikacji: 01.07.2018
Pułapki przy obliczaniu punktów
Kryteria oceny ofert w postępowaniach o zamówienie publiczne
Jeżeli tylko można i tam gdzie tylko można, jako zasadę przy wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniach o zamówienie publiczne należy stosować tylko jedno kryterium - cenę.
Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może dotyczyć kryteriów oceny ofert (z zastrzeżeniem art. 58 i 65 Prawa zamówień publicznych - odnoszących się do postępowania w trybie negocjacji z zachowaniem konkurencji) warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich spełniania. Zamawiający zawsze wybiera ofertę najkorzystniejszą (art. 91 Prawa zamówień publicznych) na podstawie kryteriów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Kryteriami oceny ofert są:
• cena albo
• cena i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia, zwłaszcza jakość, funkcjonalność, parametry techniczne, zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko, koszty eksploatacji, serwis, wpływ sposobu wykonania zamówienia na rynek pracy w miejscu wykonywania zamówienia oraz termin wykonania zamówienia.
Kryteria oceny ofert nie mogą dotyczyć właściwości wykonawcy, a zwłaszcza jego wiarygodności ekonomicznej, technicznej lub finansowej.
Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej, ponieważ dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.
Kryterium ceny
