Uzupełnienie pełnomocnictwa po elektronizacji zamówień publicznych
Z koniecznością złożenia pełnomocnictwa w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zetknęła się większość wykonawców. O ile możliwość jego uzupełnienia do czasu wejścia w życie elektronizacji zamówień publicznych w praktyce nie była kwestionowana, o tyle w aktualnych warunkach prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego kwestia ta była problematyczna z przyczyn technicznych związanych z datą złożenia kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Czy faktycznie elektronizacja zamówień publicznych przyniosła w tym zakresie zmiany?
Oferta wykonawcy, o ile nie jest podpisywana przez osobę reprezentującą wykonawcę zgodnie z zasadami reprezentacji, musi być podpisana przez osobę działającą na podstawie stosownego pełnomocnictwa.
Począwszy od 18 października 2018 r. wszedł w życie przepis nakazujący w przetargach o wartości powyżej progów unijnych składać oferty i wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
